אני די בטוח שיצא לכם פעם או פעמיים לחפש אדם מסוים בגוגל, או אולי אפילו את עצמכם. התוצאות החיפוש שמופיעות על האדם שחיפשתם זה בעצם קובעות את המוניטין שלו בגוגל, בין אם תוצאות בגוגל, רשתות חברתיות ועוד ..

בדרך כלל רוב התוצאות שתראו יהיו כתבות על האדם, ויקיפדיה, עסק מסוים של האדם או כל דבר אחר שקשור לאדם שחיפשתם. וכאן נכנס המשמעות ניהול המוניטין שלנו, המורכב משני מאפיינים, קידום אורגני וקידום ברשתות החברתיות. ככל שנאנדקס יותר ויותר עמודים בגוגל שקשורים לשם שלנו, כך גוגל יקשר אותנו ליותר חיפושים על השם שלנו ויגרום לנו "להשתלט" על השם שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל, מה שגורם למוניטין שלנו לצמוח.
למה ניהול המוניטין שלנו חשוב?
אחת הסיבות העיקריות שהמוניטין חלק חשוב בהליך קידום בגוגל הוא מפני שבדרך כלל גולשים ירצו לחפש כתבות על שמנו, מאמרים על שמנו ובעיקר תוצאות חיפוש על השם שלנו – שיראה להם אמינות. לדוגמא: גולש מעוניין לרכוש ביטוח לרכב, הוא נכנס דרך קישור לאתר אך לא בטוח כי החברה אמינה, אז סביר להניח שהגולש יחפש את חברת הביטוח הזו בגוגל – והמטרה שלנו להביא לו כמה שיותר תוצאות חיפוש המתקשרות אלינו. בנוסף לכך אחד הדברים היותר בעיתיים בניהול המוניטין שלנו הם שאנשים עם אותו שם או שם דומה יתחרו גם הם על השם שלנו. וכך יוביל לפגיעה במוניטין שלנו.
מה ניתן לעשות בשביל לקדם את המוניטין שלנו?
בשביל לקדם את המוניטין שלנו בגוגל, חשוב ליצור כמה שיותר מאמרים המתקשרים אלינו, בין אם זה באתר שלנו או באתרים אחרים שכותבים עלינו וממליצים, ואכן ניתן ומומלץ גם ברשתות החברתיות, ברגע שיש לכם רשת חברתית גוגל בדרך כלל תשים תוצאת חיפוש מתוך הרשת החברתית בתוצאות החיפוש שלה ובכך, תיתן לכם תוצאת חיפוש נוספת המתקשרת אליכם בעמוד הראשון. דבר נוסף שחשוב מאוד בקידום המוניטין שלנו בגוגל הוא בעצם גוגל עסקי. גוגל מציע לבעלי עסקים לפתוח עמוד עסקי משלהם בגוגל ולהגדיר, שעות פעילות, מאמרים, טלפון, מיקום ועוד לא מעט אפשרויות.

לסיכום – מה חשוב בשביל לקדם ולנהל את המוניטין שלנו נכון?
- מאמרים רבים שמקשרים אלינו
- רשתות חברתיות
- גוגל עסקי
- הפצת תוכן
- אתר משלנו